Kao osviješten pojedinac, postao sam virus


Ko će šta promijeniti? 
         Jednostavno ne vjerujem da bilo kakva organizovana grupa može išta promijeniti. Po meni, ključ promjene samo je jedan, a može ga se svesti u dvije riječi: „osviješteni pojedinac.“ Podsjećanja radi samo ću spomenuti Esada Ćimića koji je svojevremeno napisao jednu svima vidljivu činjenicu, koja se stidljivo skriva od javnosti. 
Svaka ideje koja dodje na vlast postaje dogma.  
Svaki osviješteni pojedinac opasnost je za politički sistem i partije na vlasti, jer je, onakav sam i vižljav, neuhvatljiv. I nemojte misliti da vlast to ne zna. To što najčešće ignorira, pokušaj je da ne dodaje dodatnu energiju buđenju drugih pojedinaca.
            No, uz sve navedene razloge, čak i kad naiđem na drugu dobronamjernih ljudi koji nemaju namjeru nikoga iskoristiti i  koji pokazuju određeni stepen razumijevanja svijeta ja ću pažljivo ući u tu grupu. 
            Posljednje nekolike godine skupine dobronamjernih ljudi koji žele usmjeriti svoju energiju da promijene učine u zemlji u kojoj živimo, na bolje, na temelju određene količine razumijevanja što sa svijetom ne valja povremeno me zovu da im se priključim. Nekad je to neka neformalna grupa, ponekad neka stranka u nastajanju ili pak udruga. Imam neki problem s udruživanjem. 
Možda to ima veze s time što sam još sam davno primijetio da kad god netko počne pričati „mi ćemo ovo, mi ćemo ono“, a ako sam i ja slučajno uključen u taj „mi“,  uglavnom me želi iskoristiti u svoju korist. Možda moje odbijanje ima veze sa situacijama kod kojih nije riječ o iskorištavanju, a kakvih sam se naslušao, primjerice, na sastancima kućnog savjeta, kada svi puno pričaju, priča ode u svim smjerovima, vade se kosturi iz ormara, a na kraju se ništa ne riješi. 
           Osviješteni pojedinac nezamislivo je moćna snaga i ne treba mu nikakav grupa. Pogotovo kad se počne umnožavati. Svijetom punim probuđenih pojedinaca nemoguće je manipulirati, a jedan od razloga jest upravo to što oni nisu u grupama. Grupe ljudi je, naime, vrlo lako ustrojiti u neku vrst piramidalne strukture. Kako je i upravljanje svakom većom grupom nemoguće bez neke vrsti piramidalne strukture, iz toga slijedi da je svaka grupa vrlo lagan plijen nekog manipulatora. Ona naravno to neće biti dok nije bitna ili utjecajna, ali tada to nije ni važno. 
               Kod osviještenih pojedinaca, to je nemoguće. Manipulator može jedino pokušati manuipulirati sa svakom osobom posebno, a to je nemoguće jer se manipulatori  baš i bave manipuliranjem zato jer ih ima manje od onih kojima bi htjeli manipulirati, u suprotnom im manipulacija ne bi bila ni potrebna.
            No, kad bi manipulatora čak bilo barem toliko koliko bi bilo probuđenih pojedinaca, opet ne bi mogli ništa. Riječ je, sjećate se, o osviještenim  pojedincima.  A kad jednom skužite trikove, dalje nije tako teško. 
Čime nas zaprašuju? Čime nas zaprašuju?
         Probuđeni pojedinac bi još prilikom otvaranja jednog, makar i krmeljavog oka, obratio pažnju na tako evidentne globalno zahvate kao što je špricanje atmosfere česticama neznane svrhe i podrijetla, a koji su svakoga dana toliko jasni vidljivi na nebu iznad naših glava. 
          Osviješteni pojedinac, u kooperantskim i poslovnim odnosima s drugim probuđenim pojedincima, ne bi padao u zamku moći nego bi u svemu što radi na umu imao sačuvati humanost i međusobnu poštenu razmjenu. Želio bi spriječiti pretvaranje ljudskog roda u roj, u neku vrst strojne inteligencije sačinjene od robota kakvih sve više viđamo oko sebe, u isto vrijeme dok srećemo i sve više osviještenih pojedinaca.
            Jer svaki osviješteni pojedinac nalik je virusu. On se druži s drugim ljudima, priča im što misli, i tako kroz društvenu interakciju, htio-ne htio,  utječe na druge ljude, kako riječima tako i djelima. Ako isprva i ne prihvate njegove poglede, ipak će ih barem postati svjesni. Kad ih po drugi put od nekog čuju možda će čak i obratiti pažnju na te čudnovate nove poglede i malo razmisliti o njima. A kad počnu razmišljati o njima, započeo je proces poništavanja masovne hipnoze tj. eto još jednog osviještenog pojedinca. Malo po malo ali neminovno, i oni sami će postati  virus koji će strujati pokvarenim političkim sistemom. Kao što je očito, riječ je o geometrijskoj progresiji.
            I za kraj, osviješteni pojedinac zna da svijet predstavlja tek kulisu njegova života. Neće se valjda boriti protiv kulise? Njegovo je da odigra svoju ulogu najbolje što može, a potom napusti pozornicu i napravi mjesta za druge. 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Kako napraviti pakt sa vjevericama

Snijeg, sneg ili snjeg. Da li je to bitno

Da li su Hercegovci, Hercegovci ili su Bosanci