Postovi

Prikazuju se postovi od rujna 6, 2015

Bosansko lijevo, ni nalik na Britansko lijevo

Slika
Novi predsjednik britanskih laburista je marksista, vegetarijanac, vozi biciklo, nema automobil, najmanji mu je troškovnik u britanskom parlamentu. Svojevremeno je bio kritičar Tonije Blera, živi u predgradju Londona i nosi bradu da bi pokazao svim laburistima da je protiv uobičajenih normi ponašanja. Lijevo da nemože ljevlje. Ovaj 66-godišnji političar stekao je široku podršku, od studenata koji nikada ranije nisu glasali do starijih birača razočaranih laburistima, od kako se ta stranka približila centru pod vođstvom Tonija Blera devedesetih i uvela Britaniju u rat u Iraku 2003. Korbin je time postao jedan od najrdikalnijih levičarskih lidera koje je Britanija imala u proteklih 30 godina, a njegova politika za okončanje štednje i oporezivanje bogatih bliska je politici Sirize u Grčkoj i Podemosa u Španiji, Njegova politika uključuje veća izdavanja za javne službe poput škola i bolnica, odlaganje nuklearnog oružja, renacionalizaciju industrija poput železnice i uključivanje islamist

Gade mi se Munafici, a to su Amerikanci

Slika
Wikipedia kaže šta je munafik Munafik (na arapskom: munāfiq, منافق; plural: munāfiqūn) u islamu označava licemjernu osobu, tj. onoga tko se prikazuje vjernikom, a nije vjernik.[1] U Kuranu munafici označavaju stanovnike Medine, u čiju se vjernost Muhamed nije mogao pouzdati.[2] To su oni koje ne volim. Amerikanci su munafici. Spletkare petljaju zavadjaju imali još šta da rade. Sve što ne valja. Moj prijatelj Muhamed prije petnaestak dana pričao je na jednoj od društvenih mreža o tome i bilo je komentara, a upravo je stigla i potvrda tog komentarisanja. Sve ovo pišem upravo zato što ono kako se ponašaju Amerikanci zavredjuje pažnju. Ali je to pažnja gadjenjem, odvratnošću izbjegavanjem, nipodaštavanjem, ignorisanjem. Kada će Amerikanci shvatiti da su pretjerali. Gdje je mjera pristojnosti tom ponašanju. Pokrenuti pola države na pokret. Pokrenuti šest miliona ljudi da idu od svojih domova, kako to nazvati. I kada ih pokrenu usmjere ih upravo u Evropu u kojoj te iste izbjeglice il

Amerikanci pojma nemaju

Slika
Svake godine svjetski mediji na dan 11.09. pričaju o napadu na velike tornjeve. Svi pričaju o četiri aviona i o tornjevima. Pričaju o 3.000 ljudi koji su poginuli. Uz sve počasti za poginule želim pričati o američkom licemjerstvu i nemanju objektivne mjere prema žrtvama. Amerika je zemlja koja nikada nije bila u ratu. Amerika je zemlja koja nema pojma šta je to kada pogine 3.000 ljudi.  Amerika je zemlja koja nema pojma šta je nemati. Amerika je bila šokirana šta im se desilo. Ja znam kako je kada rat traje preko četiri godine. Znam kako je kada pogine 30.000 ljudi. Znam kako je nemati jesti. Znam kako je kada u humanitarnoj pomoći stiže oružje. Znam kako je kada pred dolazak novog kontigenta hrane i cigara, racije policije isprazne grad i preko noći dignu cijenu za cigarete i hranu. Amerikanci pojma nemaju. Kako je kada milion mojih sunarodnjaka zbog njihove agresivne politike živi sada negdje po svijetu. Kako je kada agresivna politika Amerike zaustavi rat u BiH i napravi Dejto

Ko nije čitao Alan Forda nek ne čita i ovaj tekst

Slika
Nekoć popularan u nas strip ''Alan Ford'', vjerovatno ne bi doživio popularnost da ga se i doslovno prevodilo ''po naški'' prema originalnom tekstu... Struka i čitaoci tvrde da je devedeset posto popularnosti bilo zbog ''iskričavog'' prijevoda pokojnog Nenada Brixija, koji je umio ''pogoditi'' prave riječi! http://www.frontal.ba/.../vjecna-slava-stripa-alan-ford U Beogradu je jedno vreme davana pozorišna predstava Alan ford i glumci su morali govoriti (morali da govore) purgerskim slengom jer drugačije publika ne bi razumela. .... Ali zamislite Balade Petrice Kerempuha prevedene na srpski,.......... Ili Andrićevu "Ćupriju" na hrvatskom.... Njegova posebnost i jeste u naraciji na jednom narečju (ekavski) a upravnom govoru junaka na drugom (ijekavski).. Tako čitalac može s jedne strane zadržati objektivnost naratora ali i poistovetiti se se sa junacima.sa druge..I to se tako neprimetno uvuče u kožu čitaoca da ve

Izraz moralne autonomije čovjeka, teorija, lekcija 3

Slika
Poslušnost i otpor dugo su vrijedili kao komplementarni pojmovi europskog političkog poretka: pružanje otpora zločinačkom naredbama i nepravednim zakonima predstavljalo je poslušnost uzvišenom pravu i prihvaćanje uzvišenih vrednota. Pitanje granice poslušnosti uvijek je bilo povezano s pitanjem granica prava države na upletanje. Od vremena od kada su ljudi postali svjesni svojeg postojanja, njihova misao je bila usmjerena na razmišljanje i priželjkivanje političkog sustava u kojem bi svi pojedinci bili slobodni i dostojanstveni, odnosno u kojem bi svi članovi bili međusobno politički jednaki, kao kolektivitet suvereni i u kojem bi oni posjedovali sve kapacitete, izvore i institucije koji im trebaju vladati nad sobom samima. Moderna demokratska država koja od XIX. stoljeća crpi svoje motive iz koncepta liberalne demokracije danas se uzima, uz određene modifikacije i nadogradnje, otvorenim i poželjnim okvirom uređenja suvremene države. U takvom konceptu demokracije, gdje je država

razgovor o jeziku tri poslijeratna druga

Samo esenciju razgovora sam izdvojio koji bi mogao biti interesantan za pročitati. Radi se o ljudima koji su ili u istu školu, u isto vrijeme, predavali im isti nastavnici. I.... Sad bi političari da oni  govore različitim jezicima. Ugledni srpski lingvista, Aleksandar Belić, predsednik SANU  u svom napisu ''Bosanski jezik i stil'' tvrdi: ''Nema nikakve sumnje da je bosanski jezik, zajedno sa Vukovim hercegovačkim i Daničićevim vojvođanskim narodna osnovica našeg jezika.'' ... Dakle, samo OSNOVICA!! Niti je to ''srpski'' koji se u Srbiji razvijao pod uticajem vizantijske kulture i grčke sintakse, a niti ''hrvatski'' kojem je čakavski i kajkavski odavno priznat za upotrebu. Problem u nas prave ''vjernici devedeset i prve'' koji se okreću kako vjetar puše i koji su od ''svega bivšeg'' najviše profitirali. I još žele da naturaju, da nameću nešto što je smiješno, glupo i naročito štetno! Tuđi

Sokrate bio si u pravu i poslje 2.500 godina

Slika
Sokrat je slovio za mudraca. Jednog dana ga potraži neki čovjek i reče: ''Znaš li što sam sve čuo o tvome prijatelju?'' 'Trenutak'', odgovori Sokrat, ''prije nego što mi ispričaš volio bih da prođeš jedan brzi test. Da li si to što mi želiš reći prosijao kroz tri sita?'' ''Tri sita?'' 'Da'', odgovori Sokrat, ''prije nego što ispričaš neke stvari o drugome, dobro je uzeti malo vremena i prosijati ono što želiš reći. To nazivam test od tri sita! Prvo je sito ISTINE. Jesi li provjerio da li je istina ono što mi želiš ispričati?'' ''Ne, pa i nisam. Nisam vidio, samo sam čuo kako pričaju.'' 'Dobro! Ne znaš da li je to istina. Probajmo ponovo: pokušajmo prosijati drugačije, sad ćemo uzeti sito DOBROTE. Ono što mi želiš ispričati o prijatelju, je li nešto dobro?'' 'Ne, baš suprotno! Čuo sam kako se tvoj prijatelj loše ponio.'' 'Dakle,'' nastavi

Građanska lojalnost ili o savjesnom građaninu koji nastoji ostati čovjek! teorija, lekcija 3

Slika
Od državljanina svake demokratske države se traži ne samo participacija u oblikovanju političkih odluka, već i lojalnost, odnosno da poštuje zakone države u kojoj živi te da predano ispunjava i određena prava i obveze. Građani mogu na različite načine biti motivirani na lojalnost državi i njenoj vlasti: interesno, ideološki ili emocionalno.  Da bi građani voljeli svoju državu i osjećali je kao svoju, država ne smije tolerirati postojanje privilegija i diskriminacija, te mora ohrabrivati participaciju u političkom životu. Politička participacija nije samo sredstvo da bi se imali dobri zakoni i sprječile zlouporabe, već je i najbolja škola za odgoj dobrih građana. Poštovanje prema državi građani iskazuju kroz moralnu snagu koja ih podstiče da djeluju za zajedničko dobro i da se odupru neprijateljima zajedničke slobode. Pri tome, teško je odrediti granicu gdje prestaje građanska lojalnost prema idealu države, a gdje počinje građanska lojalnost prema strukturama vlasti, koja građan

mali pogled na jezik na Balkanu

Slika
Izgleda da je tema jezika u ovoj brdovitoj zemlji jako interesantna. da li je to zato što oni koji se bave tom temom sebi izgledaju kao pametniji ili se oni koji nemaju dovoljno znanja ali imaju inteligenciju znaju da iako pričaju o jeziku neće biti promjena.  Jezik sam po sebi je živa tvar koja svoje oblike ili bolje reći svoj razvoj dobija u vremenu i što duže živi jezik postaje bogatiji širi upotrebljiviji. Na planeti postoje jezici koji koristi oko milijardu stanovnika i nešto manje, a ovdje kod nas svadja o tome kako se jezik zove kojim svi onako djuture govorimo. Šta je to jezik, da li je to sredstvo za komunikaciju u jednoj državi ili je to jezik naroda koji živi i sporazumijeva se uspješno medju sobom. Sve ovo ovako široko postavljeno govori da na balkanu se govori jedan jezik. Duga je istorija ovog jezika i samo ću spomenuti arabizme i turcizme u njemu. Zar je problem u velikom broju germanizama, romanizama, latinizama, u zadnje vrijeme mnogo riječi iz engleskog jezika . Nije

gradjanska neposlusnost, teorija , lekcija 2, subjekti gradjanske neposlusnosti

Slika
Subjekti građanske neposlušnosti Pojedinac Individualizam, razum, iskustvo, istina, sloboda, obrazovanje i pravednost predstavljaju one vrijednosti koje određuju građanina kao aktivnog sudionika u procesu donošenja političkih odluka, ali koje ga i potiču na svjesno kršenje zakona i suprotsavljanje vlasti. Bitno teorijsko polazište je da je građanin sposoban formulirati zahtjeve koji će mu omogućiti slobodu, služeći se razumom i stečenim iskustvom, odnosno da je sposoban prepoznati kada je vlast pravedna te se protiv takve vlasti ima pravo buniti. U političkom smislu, na žalost, nikada velike skupine ljudi ne reagiraju na nepravdu istovremeno, već sve ovisi o iznimno hrabrim i mudrim pojedincima. Takvi pojedinci, vođeni spomenutim idealima i ohrabreni slobodnim mislima i slobodnom imaginacijom osjećaju dužnost ka kršenju zakona i poduzimanju onih radnji koje smatraju ispravnim, ne želeći da prepuste svoje živote sudbini konformističke većine Pri tome je jedno od temeljnih pitanja m

I KO JE OVDJE MAGARAC !

Slika
Jedan od primjera paradoksa onih koji se bave politikom upravo mi je stigao od fb prijatelja i naravno da sam želio da ga objavim i da pokažem svekolikom gradjanstvu o čemu se tu radi i kako nas folirajju oni koji bezočno i neznalački troše naš novac. Naravno da ovim objavljivanjem ovakvih dokumenata prihvatam sve konsekvence koje bi eventualno političari mogli pokrenuti protiv mene. Ali isto tako ću nastaviti objavljivati ovakve stvari, jer budžet nije njihov novac nego novac gradjana sa kojim moraju raditi kao da nije njihov, a ne njihova babovina. Saopćenje koje sam dobio je od 27.04.2011.godine radi se o 149 sjednici Vijeća ministara radi se o prijedlogu osnova za zaključivanje kreditnog sporazuma - PROJEKAT GLAVNE GRADSKE MAGISTRALE U ZENICI. Iznos predloženog vanjskog duga za finansiranje ovog projekta je 25 milona američkih dolara s rokom otplate na 25 godina i grejs periodom od pet godina. S druge pak strane je budžet općine Zenica za 2014. godinu u kojem je navedeno kao

gradjanska neposlusnost, teorija , lekcija 1

Slika
Naslov ovog bloga govori o ozbiljnoj temi i otvorenom suprotstavljanju onima koji su na vlasti i ne žele raditi ono što su im gradjani dali u zadatak momentom davanja glasa na izborima. Gradjanska neposlusnost ima svoju istoriju ali ovdje mi je namjera samo da navedem oblike i elementa u kojima bi aktivisti trebali dati svoje mišljenje. Oni na vlasti oni će dati svoje mišljenje a to je fizički pritisak na one koji žele i rade u interesu gradjana. Oblici i elementi građanske neposlušnosti Ukoliko pogledamo tradicionalnu klasifikaciju politički motivisanih oblika neposlušnosti može se posmatrati u tri kategorije: revolucionarna neposlušnost građanska (civilna) neposlušnost prigovor savjesti O revolucionarnoj neposlušnosti možete pročitati memoare a ima ih i u udžbenicima istorije, a to je nasilna promjena vlasti. Na temelju istih kriterijagrađanska neposlušnosti razvrstati u četiri oblika i to: pravni oblik neslaganja – najuža razina gdje se pojedinac protivi normi, ali u dop

Škola je neprijatelj političaru

Slika
Danas je medjunarodni dan pismenosti. Šta je to pismenost, pitanje koje se postavlja samo po sebi. Šta tamo negdje želi tretirati kao pismenost ili kako će neki lokalni političar to vidjeti i na kraju kako to vidi jedan pijačar koji živi od prodaje voća i povrća na pijaci.Medjunarodni stratezi če razmišljati o račuanrskom opismenjavanju, lokalni političari neće razmišljati  o tome, a onaj sa pijace, eee njegovo poimanje pismenosti je kupi jeftino prodaj skupo. Naravno da u odgovoru na gore spomenuto pitanje ima jedna činjenica a to je prirodna smjena generacija. Ipak bih se ja  u ovom tekstu bavio nekim banalinim temama "trivijalnim stvarima" kojeg nisu dostojni "velikih" političara. Zašto bi se oni bavili ovim temama? Potrebno je osigurati kontinuirani rad i sistemski  (su)financiranje pomoćnika u nastavi za djecu s teškoćama u razvoju, te da se nastavnici trebaju dodatno educirati za prepoznavanje njihovih potreba, kao i za rad s djecom s problemima u ponašan

Škola, religija - religija, škola, čemu šta služi

Slika
Da li će neki od  velikog broja ministara obrazovanja uputiti primjedbu na neku od religijskih ustanova u BiH da malo popuste sa pritiskom na mlade u nastavi religije u školama. Agresivna kampanja je u interesu religije. I ne samo kakve religije, nego one koja je na tom mikro području koje mi zovemo općina, na vlasti. Religija se kao ne pita, ali uzima ono što smatra da joj pripada. Religija je praktično saučesnik u ovoj ujdurmi sa slobodom gradjana u izboru svog religijskog okruženja. Sredstvo zbog kojeg je religiji dato to mjesto je manipulacija masama. Izbori se mogu kontrolisati putem religije. Na kraju krajeva oni koji sprovode školski sistem u većinskim religijama ne obraćaju pažnju na one koji to nisu ili ne žele biti. Obrazovna ustanova mora imati zadatak da u nastavu uključi sve djake, a ne da ih podvaja i  odvaja jedne od drugih zbog svog religioznog osjećaja. Da se razumijemo Konvencija o pravima djeteta je povrijedjena.   Nekada davno svetinja je bila Marksizam i socijali