Nema ime, ali zato ima okus

danas ću pričati o jednom starom receptu. Nema ime, ali zato ima okus. Kako napraviti marmeladu od krušaka, jabuka i šljiva. Nije teško, šteta bi bilo ne iskoristiti ovo lijepo vrijeme i ne napraviti zimnicu. Ništa od hemije nije upotrijebljeno, ovo je recept koji sam davno vidio i meni se dopao a nadam se da će i vama.



Šta reći šljive požegače, a znam da mogu i neke druge. kruške su kolačuše. ovakve se nemogu kupiti ovo su stare sorte koje nema niti u rasadnicima, tek u ponekom starom voćnjaku.
jabuke kod mene zovu kaznionke, jer su kalem nekada davno donijeli iz zeničkog zatvora. zapravo radi se o prutači velikoga ploda. kod mog prijatelja iz Dusine ove jabuke dolaze u oktobru i traju do maja, a kod mene stižu upravo sada i moraju se koristiti odmah. Čini mi se da je razlog nadmorska visina. ali da se vratim receptu.
sve očistiti dakle oprati u vodi. šljive iščepati izvaditi košpe, jabuke očistiti od crnila i sjemenki i onako sa ljuskom staviti u lonac sa šljivama da omeknu. kruške idu zadnje jer su one već umedile pa će se brzo očistiti od patrljica i sjemenki.
kada u loncu sve omekša protjerati kroz pasirku. Zapravo ja sam to radio na mašini za meso. kad jedem da osjetim komadiće voća, a vi možete kroz pasirku protjerati ili blendati svakom po volji.

nakon ove operacije ide ukuhavanje. pred sam kraj dodaje se šećer. koliko . znam da nisam rekao
ovaj recept je od istih mjera
npr.                  1 kg jabuka
                        1 kg šljiva
                        1 kg krušaka
i kad se ukuha 1 kg šećera  


nakon nešto vremena se pakuje. gotovo. kako to znati. srata fora je da na hladan tanjir kapnete kapljicu dvije marmelade i ako se ona ne odvaja ili odlazi sa tanjira kada se ohladi gotovo je.
pakuje se tako sto se vrela marmelada stavlja u tegle. kašikom jedna po jedna kašika, da se staklo ne bi naglo ugrijalo i pukla tegla. nakon pakovanja u tegle ostavi se otvoreno da se ohladi i zasuši. to je način da se ostavi marmelada sa puno pektina jer  će se poslije pakovanja u mom slučaju tegle staviti u frižider
ostaje da zahladi i prijatno. bile to buhtle ili rolati, može i na šnitu kruha sve u svemu prijatno.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Kako napraviti pakt sa vjevericama

Snijeg, sneg ili snjeg. Da li je to bitno

Da li su Hercegovci, Hercegovci ili su Bosanci