Naša stranka nije moja stranka


Sinoćnja tribina na kojoj je predsjednik Naše stranke branio činjenicu da je glasao za Zakon o radu bila je puna stvari koje mi se nisu dopale. Previše okolišanja, mnogo politiziranja, bez pravih argumenata i ekonomskih opravdanja za ovakav jedan potez.
Ne bih ja o tribini nego o onom kako ja vidim Zakon o radu i naravno ovu tribinu. Pitanja koja sam želio postaviti nekom ko je glasao za ovaj Zakon su pitanja koliko će radnika dobiti posao zbog ovog Zakona i npr. koliko će manje biti nezaposlenih poslije uvodjenja ovog Zakona medju zaposlenike.
Nisam dobio odgovor.
Mada je bila priča da su ozbiljno pristupili ovoj temi da su se pozabavili ovim Zakonom da su se pripremali za raspravu o ovom Zakonu i desilo se na tribini da su rekli da nisu razgovarali sa radnicima o njihovim potrebama da nisu imali stručnu ekipu ljudi koja bi po pojedinim temama dala svoje mišljenje.
Dobio sam odgovor da su zaista samo iz jeftinih politikantskih razloga glasali za ovaj zakon. Bez obziljnijeg pristupa istoj temi.
Tražio sam da mi kaže gospodin Kojović šta je sa Zaštitom o radu u ovom Zakonu i dobio sam odgovor koji to nije. Sedmični odmor godišnji odmor i odmor izmedju dva dana nisu definisani striktno. Stanje je ostalo kao u starom zakonu ali su dali mogućnost da poslodavac poveća obim poslova. Samim tim i smanji vrijeme za odmor.
Ono što me je posebno iritiralo, a gospodin Kojović je spomenuo na tribini nekoliko puta je da su zaštitili maloljetnike koji rade na posebno teškim radnim mjestima. Ma molim vas , gospodo iz Naše stranke, pokažite mi jednog ali jednog maloljetnika koji radi na posebno teškom radnom mjestu. Praksa pokazuje da takvih stvari nema, ali eto oni su se u tom segmentu potrudili da zaštite maloljetnike.
Da, bilo je pitanje za ratne invalide, mene su interesovale osobe sa preostalom radnom sposobnošću bez obzira na porijeklo oštećenja. Pedja je pošteno rekao da zakon o radu ne bavi se tim problemom. Dakle, nema mogućnosti zapošljavanja ili zaštite onog dijela populacije stanovništva BiH kome je potrebna posebna zaštita. Dodao je gospodin Kojović da će za to biti specijalni zakon. Ja u to ne vjerujem.
Poslije ove tribine ostao mi je gorak osjećaj da i oni koji se na političkoj sceni izjašnjavaju za gradjanske pripcipe uspostave vlasti i života zapravo su se povodili samo za jednim principom koji je bitan i nacionalistima na vlasti. A to je, ispuniti uslove za novu tranšu tj. novo kreditno zaduženje kod MMF-a. Nastavak agonije u BiH je obezbijedjen i kako se vidi, nastaviće se. Nacionalisti će vladati kako su do sada.
Opozicija će nastaviti se ponašati kao da nije opozicija, čuvajući poziciju  onih na vlasti a ujedno i svoj status.
Ne znam samo ko će na narednim izborima glasati za njih. MMF ili gradjani BiH.

Moj prijedlog je da su se morali stvoriti preduslovi za novi Zakon o radu. Prije svega morao se redigovati poreski sistem. Morale su se uvesti uštede u javnoj upravi i javnoj potrošnji kojim bi se napravila velika akumulacija novca. Morali su biti obezbijedjeni socijalni programi kojima bi se prvi udar poslije restriktivne uspostave novog Zakona o radu koje slijede mogle sanirati. Moraju se omogućiti povoljniji uslovi zapošljavanja u kućnom tj. porodičnom biznisu o kome vlastodršci niti ne žele razmišljati, a sa njima niti ovi u opoziciji nisu u mogućnosti.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Kako napraviti pakt sa vjevericama

Snijeg, sneg ili snjeg. Da li je to bitno

Da li su Hercegovci, Hercegovci ili su Bosanci