BiH u pupku civlizacije ili Blejimo, blejimo, blejimo...
Ne mogu se oteti jednom strašnom dojmu koji
me muči otkada sam uplovio u svijet spoznavanja, sticanja znanja i usavršavanja
nauke, a to je da je svijet sazdan na temelju nepravde i prožet svakodnevnim
patosom i klati se od ugnjetavanih do tlačitelja. Kao da nema sredine ili je ta
nepostojana sredina ispunjena neznanjem, a što više znam sve sam više sklon
razmišljanju da je u neznanju istinska sreća. Sretni su oni koji vjeruju da
nisu ni ugnjetavani, podjedanko kao i oni koji sebe ne smatraju tlačiteljima.
Vjerujem da je velika većina ljudi upravo tako naivno i sretna. U naivnosti i
neznanju je sreća, u znanju su skrivene sve brige čovjeka. Sretan čovjek ničemu
se ne nada, a znanstvenik se uvjek nečemu nada i ponaša kao progonjena duša na
vječnom putu tražeći istinu, pravdu, zadovoljstvo, a tek što pronađe jednu
istinu otvaraju mu se tri nove neistine, kada zadovolji jednu pravdu izmaljaju
se iz pepela nove nepravde, i tek što osjeti tračak zadovoljstva, ubrzo ga
obuzima more nezadovoljstva jer neistina i nepravdi ima previše, a ljudi koji slobodno
misle, pišu i govore premalo. Tako su svi jadni znanstvenici usamljeni neki nesretnici
među sretnim poluljudima.
Naša civlizacija je prokleta. Unatoč veoma
čvrstim vjersko-religijskim postulatima koji obitavaju među nama već nekoliko
hiljada godina, mi kao ljudi ostajemo i opstajemo kao veoma primitivna bića,
pohlepna, gramziva i duhovno korumpirana. Ukoliko smo i svjesni sopstvene
kvarnosti, utjehu tražimo u sebičluku i apstraktnoj vjeri (religiji), a ne u
plemenitome duhu i prosperitetnoj nauci. Nadamo se boljem na onom svijetu, jer
nismo u stanju sagledati lošosti ovoga svijeta i sami sebe. Sve što smo otkrili
u prošlosti s ciljem unapređenja življenja i društva, iskoristili smo ili za sopstveni
profit i ili za smrt drugih, ostajući tako u okvirima humanog primitivizma i u okovima
krvavog kapitalizma. Naša civlizacija je sazdana na perpetualnim prepirkama,
sukobima, ratovima i prinudnim svrstavanjima svakog pojedinca u etiktiranu masu,
a time su uvjetovani i naši privatni socijalni odnosi i javni (medijski)
prostor. Nije bitan čovjek, bitno je gdje je rođen, ko su mu roditelji, kojeg
je imena, koje je vjere i nacije. Bitno je sve ono što čovjek sam ne bira u
odnosu na sve ono što čovjek za života može odabrati. U odsustvu izbora upravo
se krije to naše prokletstvo. Da ima izbora, svaki bi čovjek birao da bude
sretan, a pošto izbora nema, nesreća je neminovnost življenja. Upravo
demokracija treba da nas uvjeri da Izbor(i) postoje, a da je cilj tih izbora upravo
sreća. Svi punoljetni ljudi u demokratskim režimima na Izbore izlaze s nekom
nadom, koja se proslije izbora nikad ne obistini. Jedina sreća u kapitalizmu je
kapital (novac, materijalna vrijednost) i upravo je kapital Bog našega vremena,
kojem se svi klanjaju. Uspješnim prevarantima on je sve, a neuspješnim uvjek
ostaje priča o onome svijetu. Tako tlačitelji opstaju, a ugnjetavani mogu ili
da se nadaju ili da vjeruju u blaga onoga svijeta. Historija naše civilizacije
je pokazala da mi nemamo nikakvu sposobnost sagledavanja činjenica iz prošlosti
i da već hiljadama godina živimo potpuno odsustvo svake samokritičnosti i
temeljne inteligencije. Svo naše djelovanje je polovična potraga za rješenjima,
za čije nenalaženje vješto okrivljujemo drugoga i drugačijega, jer za
pronalazak rješenja je prečesto potrebno ogledalo, pred kojim mi tradicionalno pravimo
zaokrete za 180* i istini uporno okrećemo tako leđa. Razumljivo je da se dijete
ugleda na svoje roditelje, da se mlad čovjek ugleda na svoje mladlačke uzore,
ali nije razumljivo da odrastao i zreo čovjek tako očajno i bijedno kapitulira
pred lažima, pred zlom i pred silom i umjesto da postaje glasnik istine poginje
glavu, čast i obraz pred tim istim lažima, pred svjetskim zlom i pred svjetskom
silom. Da bi umanjio sopstveni osjećaj stida i srama takav odrasli i zreli
parazit pronalazi utjehu u novcu, u vjeri, u naciji, u onome kolektivnom, a
ljubavi nema! Nema jer nema zadovoljstva, jer nema pravde, jer šuti o istini.
Tako se individua sakriva iza kolektivnog, kao da će mu kolektiv pomoći u
potrazi samoga sebe, kao da su hrabrost i plemenitost duha čovjeka u vjeri
drugih, utopljeni u nacionalnim mitovima i samožrtvovanjima ili su se skupli u
novčaniku ili na nekom tajnom računu.
Recimo da u novcu i nije problem, da nije ni
u nacionalnom osjećaju, onda u vjeri jeste. Zašto u vjeri!? Zato što se u vjeri
život rađa, vjeri ga predaju, vjeru živi i vjera ga sahranjuje, a nadgrobni
spomenik ili nišan obilježava za vijeke vjekova. Mladoga čovjeka vjera
ushićuje, a starome je jedina nada i utjeha, samo je zreo čovjek svjestan da je
vjera izmišljotina religije, a da je religija „nešto bez čega se ne može“.
Odbiti religiju znači krenuti putem samotnjaka, odvojiti se od čopora ili kako
to milozvučnije odzvanja „od stada“. Čobani i pastiri žive od stada, stado
usmjeravaju i stadom vladaju. Pasti u nemilost čobana i pastira znači biti
žrtvovan. Navodno za stado, a suštinski za čobane. Kada bi se, kojim čudom, sva
stada nekako izmješala, bilo bi zanimljivo i krajnje zadovoljavajuće gledati
čobane kako se tuku izmeđuse, jer jedno stado ne bi moglo imat pet čobana. Eto,
živimo u vremenu kada čobani za sopstveni opstanak žrtvuju dijelove svoga
stada, da ne bi oni došli na red. Žrtvuju kolovođe, žrtvuju ovnove. Ovce naša
civlizacija nikada nije ni cijenila, osim kad legu janjad, i to pogotovo mušku!
Ova tradicija Žrtve postoji još od prvih stranica naših svetih i premudrih
knjiga i od tada pa sve do danas mi mirno stojimo i čekamo na red da nas se žrtvuje.
Događale su se i pokoje krađe ovaca, a rjeđe i da čoban izgubi stado, ali
prinošenje Žrtve je konstantno (Abraham/Ibrahim/Jevrem/Avram, pa i sam prikaz
Isusa kao janjeta i dr.) i krajnje civilizacijski uspješan model vladanja.
Religija nas tako od pamtivjeka uči da smo
niko i ništa i da se s tim trebamo pomiriti, jer što se prije pomirimo s tom sliom
nametnutom laži, to ćemo prije pronaći svoj mir i rahatluk, pa kad nas odvedu
na klanje, naši, vaši ili njihovi, možemo slobodno i pune duše počivat u miru i
rahatluku, a oni će nastavit svoje rituale klanja na živima iz našega stada, na
našoj djeci i svim našim budućim potomcima. Nekada će nas/ih pojedinačno
žrtvovati, a nekada i masovnije, sve sukladno njihovim trenutnim potrebama za
opstankom i težini njihove situacije.
Ostajmo tako kao Žrtve što bliže svojim
tlačiteljima licemjerno se i sebično nadajući da će nas oštrica njihovoga
krvničkoga noža možda i mimoići. Vjerujmo slijepo onima koji nas vode,
provedimo životni vijek u šutnji, ne ustajmo, ne bunimo se, ne komešajmo i ne
talasajmo. Živimo u vjeri, jer samo su nam nju kao opciju ostavili...
U vjeri, da ipak Pakao i Džehenem postoje,
za naše, vaše i njihove dželate i da će ih snaći prije nego počnu žrtvovati
našu djecu.
Djeca su nam sigurna zar ne!?
Primjedbe
Objavi komentar